فراتر از انتظارات لبخند را به زندگی می آورید

  • Info@tehrandent.com
  • 77325918 - 77391459 - 77788130
جراحی دندان نهفته در شهرک بهشتی

جراحی دندان نهفته در شهرک بهشتی

جراحی دندان نهفته در شهرک بهشتی

نحوه انجام جراحی دندان عقل نهفته

در ابتدا باید بدانید که جراحی دندان عقل نهفته نهایتا یک ساعت طول می کشد و در بیشتر مواقع در همین زمان تمام می شود.

افرادی که مشکل خاصی در دهان خود دارند ممکن است زمان جراحی شان کمی طولانی تر شود.

دو نوع بیهوشی محلی و عمومی برای شما وجود دارد که از طریق انجام یکی از آنها جراحی تان شروع می شود.

در بیهوشی محلی ابتدا پزشک لثه شما را به طور کامل بی حس می کند.

در این حالت نوکایین زیادی به لثه تات تزریق می شود تا بی حسی به طور کامل اثر کند.

البته با توجه به امکانات خود مطب ممکن است گاز خنده هم برای شما آماده شود تا در طول کل درمان استراحت کنید.

در روش دوم یا بیهوشی عمومی پزشک تان به وسیله تزریق یک دارو در سیاه رگ و یک ماسک تنفسی شما را بیهوش خواهد کرد تا

در کل جراحی شما در حالت خواب باشید.

بعد از انجام یکی از روش های بیهوشی، پزشک وسیله های مورد نیاز خود را آماده می کند

تا بتواند به کمک آنها بافت و استخوان هایی که برو روی دندان عقل نهفته قرار دارند باز شوند و دسترسی به دندان ایجاد شود.

بعد از اینکه بافت ها به کنار رفتند پزشک در آن مکان یک حفره داخلی ایجاد می کند.

سپس به کمک وسایلی که در دست دارد دندان عقل نهفته را کمی تکان می دهد تا ریشه آن شل شود و بتوان آن را جدا کرد.

فورسپس همان وسیله ای است که دندان عقل نهفته را به راحتی جدا می کند و بیماری دردی را در این فرایند احساس نخواهد کرد.

البته دندان برای جدایی کامل نیاز به شکسته شدن دارد که فرد ممکن است در این حالت یک صدای شکستگی درون دهان خود

حس کند که نیاز به ترس نیست و همه چیز طبیعی خواهد بود.

زمانی که دندان عقل نهفته به طور کامل از جای خود خارج شد،

یک بافت باز در آن مکان باقی می ماند که پزشک برای جلوگیری از خونریزی و نفوذ باکتری ها آن بافت را بخیه می زند و بسته نگه می دارد.

 

جراحی دندان نهفته در شهرک بهشتی
جراحی دندان نهفته در شهرک بهشتی

 

مراقبت های لازم بعد از جراحی دندان عقل نهفته

همانطور که دانستید جراحی دندان عقل نهفته به دو حالت انجام می شود که در آن فرد یا بیهوش و یا بی حس می شود. اگر شخص دچار بی حسی شود به احتمال زیاد بعد از انجام جراحی هیچ مشکلی نخواهد داشت و می تواند کارهای خود را انجام دهد یا به سرکار برود اما اگر شخص بی هوش شود نیاز دارد که یک روز استراحت کند و یک شخص آن را به خانه اش برساند زیرا بی هوشی بر روی آگاهی مغز تاثیر می گذارد و ممکن است شخص در چند ساعت اول نتواند آگاهی کاملی داشته باشد.

حال در بند های زیر مراقبت هایی مطرح شده است که شخص باید بعد از جراحی دندان عقل نهفته آنها را رعایت کند و انجام دهد. مهم ترین فرایند درمان دقیقا بعد از جراحی است زیرا بافت های بخیه خورده ای در دهان وجود دارند که باید محافظت شوند. بسیاری از کسانی که جراحی دندان عقل نهفته را انجام می دهند بعد از آن دردی را در خود احساس نمی کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند اما اگر به هر دلیلی احساس درد یا ناخوشی در خود داشتید حتما یک مسکن آرام کننده مصرف کنید.

تورم و بلع در چند روز اول به سراغ شما می آید و این یک فرایند کاملا طبیعی است. اگر شما هم این دو را در دهان خود احساس کردید نگران نباشید و بدانید که در مدت کمی از بین می روند. تنها کافی است که آنها را لمس نکنید. بافت های درون دهان شما نیاز به ترمیم شدن دارند. ترمیم این بافت ها ممکن است چند هفته طول بکشد. به همین دلیل دهان شما نیاز دارد که به مدت چدن هفته فعالیت کمی داشته باشد و استراحت کند. سعی کنید در این مدت کمتر از دهان خودتان برای خوردن و صحبت کردن استفاده کنید.

تمام پزشک ها برای درمان زودتر بیمار خود یک دستورالعمل به بیمارها می دهند که در آن مصرف درست قرص ها و نوع مراقبت ها بیان شده است. شما هم حتما باید از آن دستورالعمل برای بهبود خود استفاده کنید تا زودتر درمان شوید. جراحی دندان عقل نهفته می تواند در صورت شما هم تورم یا تغییر رنگ ایجاد کند. در چنین شرایطی شما به کمپرس سرد نیاز دارید. چند یخ را بسته بندی کنید و آن بسته را هر روز روی صورت خودتان قرار دهید تا این تورم کمتر شود و باد صورت شما کامل بخوابد.

اگر احساس درد در فک خود کردید، باید از گرما استفاده کنید. البته گرمای خشک نمی تواند مداوایی داشته باشد و شما نیاز به گرمای مرطوب خواهید داشت. گرمای مرطوب را به فک خود انتقال دهید تا درد آن کاهش پیدا کند و آرامش بیشتری داشته باشید. فک شما بعد از جراحی دندان عقل نهفته مانند یک نوزادی می شود که مجددا نیاز به تمرین دارد. به همین دلیل بعد از جراحی هر روز دقایقی را به فک خود اختصاص دهید و آن را بالا و پایین کنید تا فک شما مجددا در حالت عادی خود قرار بگیرد.

تا زمانی که روند بهبود شما تمام می شود و بافت های درون دهان تان کاملا بسته می شوند شما باید از غذاهای سفت دوری کنید. برنج و پاستا می توانند بهترین خوراکی ها در آن مدت باشند و از خوراکی هایی مانند سوپ هم می توانید در وعده های غذایی خود استفاده کنید. بهتر است که در این مدت از مایعات زیادی استفاده کنید. مایعات علاوه بر اینکه خودشان یک وعده غذایی مناسب حساب می شوند، کاملا نرم هستند و در آنها ویتامین های زیادی وجود دارد که برای خود روند درمان هم مفید هستند.

روز اول از مسواک و نخ دندان دوری کنید. مسواک در روز اول می تواند خونریزی را در دهان ایجاد کند و بخیه ها آسیب ببینند. به همین دلیل از روز دوم مسواک را به برنامه های خود اضافه کنید و دندان های تان را به آرامی مسواک بزنید. درد های موضعی زیادی ممکن است در این مدت به سراغ شما بیاید که مسکن ها هم نمی توانند شدت آنها را کم کنند. به همین دلیل بهتر است که در این مدت از داروهایی استفاده کنید که خود پزشک تان برای درد تجویز کرده است تا شدت آن درد کمتر شود.

اگر احساس کردید که بعد از مصرف تمام دارو های و مراقبت های لازم درد شما بهبود پیدا نکرد یا هنوز تورم تان سرجایش بود، مجددا به پزشک خود مراجعه کنید. یکی از نشانه های لزوم دیدار پزشک وجود تب در بدن است که در افراد زیادی رخ داده است. میک زدن یکی از اشتباهات بزرگ در این مدت درمان است. میک زدن می تواند لخته خون ایجاد کند و باعث خونریزی های فراوان در دهان شود. به همین دلیل در کل مدت درمان از میک زدن دوری کنید.

آب کشی دهان یکی از واجباتی است که باید در مدت درمان خود انجام دهید. همیشه در عصر و شب دهان خودتان را یک آب کشی کامل کنید و سعی کنید این آب کشی کاملا آرام باشد. اگر بتوانید از آب شور برای آب کشی دهان خود استفاده کنید روند درمان تان بهتر خواهد شد. خوراکی هایی مانند پفک که چسبانک هستند، برای شما مانند سم است.

در طول درمان خود باید از تمام خوراکی هایی که این چنین هستند و می توانند به دندان ها چسبیده شوند دوری کنید زیرا باعث خراش دادن زخم می شوند. از سیگار دوری کنید. سیگار در این مدت درمان برای شما خطرناک است و می تواند التهاب در دهان شما ایجاد کند. به همین دلیل اگر فردی سیگاری هستید باید در این مدت سیگار را کنار بگذارید تا درمان شما کامل شود.

دیدگاه خود را بنویسید