فراتر از انتظارات لبخند را به زندگی می آورید

  • Info@tehrandent.com
  • 77325918 - 77391459 - 77788130
جرم گیری دندان در قنات کوثر

جرم گیری دندان در قنات کوثر

جرم گیری دندان در قنات کوثر

جرم گیری دندان با توجه به وضعیت دندان های شما و همچنین باید توسط متخصص صورت بگیرد.

شما می توانید در تمامی 24 ساعت شبانه روزی از طریق اینیستاگرام از مشاوره رایگان در بهرهمند شوید.

در مطب تخصصی دکتر ملاطایفه شما می توانید از مشاوره رایگان برای جرم گیری دندان های خود استفاده نمایید.

زمانی که دندان های شما به رنگ زرد ( جرم ) روی آورده شما برای برای رفع آن از جرم گیری دندان استفاده نمایید.

برای مشاوره در اینیستاگرام اینجا کلیک کنید.

 

جرم گیری دندان در قنات کوثر
جرم گیری دندان در قنات کوثر

 

نحوه جرم گیری : 

به طور کلی دو نوع جرم گیری وجود دارد اول جرم گیری دستی که در این شیوه دندانپزشک با یک ابزار و به صورت دستی اقدام به جرم زدایی می کند.

این شیوه برای همه افراد مناسب نیست و تنها افرادی که جرم کمی بر روی دندانشان دارند می توانند نیاز خود را از طریق این روش برآورده کنند.

به این سبک جرم گیری سطحی نیز گفته می شود.

نوع دوم جرم گیری توسط دستگاه می باشد.

در این نوع که از ابزارهای التراسونیک استفاده می شد.

پزشک با یک اسپری آب و دستگاه تمامی جرم ها را به صورت تک به تک خواهد گرفت.

در این روش دستگاه با ایجاد ضربات کوچک و مداوم جرم ها را می زداید و پس از استفاده مداوم از آب به وسیله اسپری آب سرد جرم های دهان را پاک و دستگاه را خنک می کند.

باید بدانید که این روش به هیچ وجه درد ندارد چون در طی فرآیند جرم گیری دندان قرار نیست لایه ای از روی سطح دندان شما برداشته شود.

به طور کلی عمل جرم زدایی اصلا درد ندارد ولی بعد از آن نباید بلافاصله آب سرد و یا آب داغ و چای خورد.

 

جرم دندان چیست :

به لایه های رسوبی که روی لثه و دندان ها ایجاد شده و باعث بوی بد دهان شده و سلامت دندان و لثه ها را هم تهدید کرده و باعث بروز بیماری های دهانی شده و به مرور به پوسیده شدن دندان ها منجر شده.

اگر از جمله افرادی هستید که زیاد قهوه و چایی مصرف می کنید باید بدانید که جرم بیشتری روی دندان ایجاد می شود و باید به روشی این جرم ها را از روی دندان ها از بین برد.

به گفته ی دندانپزشکان بزاق دهان املاح زیادی را ترشح می کند که به درون لثه و دندان ها رسوخ کرده و ایجاد میکروب دهان شده و مواد غذایی هم به این املاح اضافه شده و باعث پلاک و جرم دندان ها شده.

اگر این جرم های دندان از بین نروند به مرور زمان سخت شده و از بین بردن آن ها سخت تر شده و حتما باید به دکتر دندانپزشک مراجعه کرد تا به جرم گیری دندان اقدام شود.

 

انواع جرم دندان : 
  • نوع اول : اولین نوع از جرم ها جرم زیر لثه بوده که چسبیده شده در شیار لثه می باشد و چسبیده به ریشه دندان تشکیل شده و به سطح ریشه به طور محکم چسبیده شده است.
  • نوع دوم : دومین نوع از جرم دندان جرم بالای لثه می باشد که در ناحیه طوق و در برخی موارد روی سطح دندان مشاهده می شود.

 

جرم گیری خطرناک است :

بیشتر افراد این تصور را دارند که جرم گیری به مینای دندان آسیب زده و باعث پوسیدگی ها شده ولی باید ذکر شود که وجود جرم هایی که روی دندان و لثه ها هستند به بافت دندان ها آسیب جدی وارد می کنند و با تجمع میکروب ها در دهان به تکثیر هم ادامه می دهند .

نکته ای که باید بدانید این است که جرم گیری باعث حساس شدن دندان شده و با برخورد کردن نوشیدنی های سرد و گرم به آن تیر کشیده و جرم هایی که تا قبل از آن روی دندان بودند به عنوان عایقی عمل کرده که جلوی حساسیت را گرفته و اگر این لایه جرم از روی دندان از بین برود منجر به این حالت شده و کاملا طبیعی بوده ولی این حساسیت فقط تا چند روز بعد از انجام جرم گیری وجود دارد پس نباید نگران این موضوع باشید.

 

هزینه جرمگیری دندان در سال 98

جرمگیری دندان به طور کلی در سال یک یا نهایتا دو بار توصیه می شود که انجام گردد. هزینه جرمگیری دندان در سال 98 از حدود 380 هزار تومان تا 500 هزار تومان متغیر می باشد. که این محدوده قیمت به علت نحوه انجام کار و جلسات جرمگیری متفاوت می باشد.

 

دیدگاه خود را بنویسید