فراتر از انتظارات لبخند را به زندگی می آورید

  • Info@tehrandent.com
  • 77325918 - 77391459 - 77788130
پروتزهای متحرک و ثابت

پروتزهای متحرک و ثابت

پروتزهای متحرک و ثابت

تاج دندان چیست :

دندان دو بخش تشکیل شده اند: تاج و ریشه

تاج قسمت مینا و قسمت قابل مشاهده دندان است که به لطف آن می توانیم صحبت کنیم، بخوریم و بخندیم.

ریشه  که دندان را به استخوان فک می چسباند.

هنگامی که فردی دندان خود را از دست داد، متخصصان باید پیچ تیتانیوم یا زیرکونیوم را نصب کنند که به عنوان یک ریشه طبیعی رو فک بالای بیمار عمل می کند و پروتز دندانی نیز برای جایگزینی تاج لازم است.

 

پروتزهای متحرک و ثابت
پروتزهای متحرک و ثابت
پروتز های متحرک و ثابت

دلایلی که فرد ممکن است دندان های خود را از دست بدهد، از پوسیدگی شدید یا آسیب در اثر عفونت جدی دندان. وقتی به پروتز فکر می کنید احتمالا به یاد دندان های مصنوعی که شب در یک لیوان آب قرار داده اید، می افتید.

. پروتزهای قابل جا به جایی نیز باید در محلول های تمیز، شست و شو داده شوند.

طرح های جدیدتر پروتزها در دندان پزشکی که از نظر ظاهر طبیعی تر و راحت تر، طراحی شده اند خواهان زیادی پیدا کرده است. بیماران این قدرت را دارند که تصمیم بگیرند کدام یک از پروتزها برای آن ها مناسب تر است.

دو نوع پروتز دندان به عنوان پروتز ثابت و متحرک شناخته شده اند، شما باید برای استفاده از این دو نوع پروتز، در مورد هر یک از آن ها اطلاعات کامل بدست آورید و با مقایسه آن ها و تفاوت در کارایی و عملکردشان تصمیم گیری کنید.

 

پروتز های متحرک :

پروتز های متحرک یا قابل جا به جایی، شناخته شده ترین نوع پروتز دندان می باشند. دندان های مصنوعی در قالب لثه، در قسمت بالای لثه های طبیعی شما قرار می گیرد.

پروتز های ثابت :

پروتز های ثابت، دندان های مصنوعی است که به بافت لثه مصنوعی وصل شده که در بالای لثه های طبیعی شما قرار می گیرد. با این حال چگونگی ایمن سازی پروتزهای ثابت با پروتزهای متحرک متفاوت است. این امر به این دلیل است که پروتزهای ثابت از فناوری ایمپلنت برای اتصال آن ها به دهان استفاده می کنند.

 

مزایای پروتز ثابت :

پروتزهای ثابت چندین مزیت نسبت به پروتزهای معمولی و متحرک، برای بیماران دارد

  • استحکام و دوام بیشتر
  • از آنجایی که به لثه ها مالیده و یا کشیده نمی شوند، آن ها می توانند درست مانند دندان های طبیعی و معمولی تمیز شوند و از نظر بهداشت مانند آن ها عمل می کند.
  • پروتزهای ثابت یک سرمایه گذاری عالی محسوب میشوند و تا 20 سال عمر می کنند

 

چگونه نوع پروتز دندان را انتخاب کنیم :

انتخاب پروتزهای ثابت یا متحرک نیازمند عواملی هستند که باید مورد ارزیابی قرار بگیرند شامل: سابقه دندان پزشکی گذشته بیمار در مورد درمان و مراقبت از خود، وضعیت سلامتی بیمار، انگیزه روانشناختی و مشخصات شخصیتی بیمار، وضعیت اقتصادی وی و در نهایت مهارت دندان پزشک و خدمات مشاوره ای در انتخاب نوع پروتز موثر می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید